Neue Fahrtenbuch Funktionen

Smartphone mit geöffneter Fahrtenbuch App

Die neue Filterfunktion im Vimcar Fahrtenbuch

Vimcar arbeitet stets daran das Fahrtenbuch weiterzuentwickeln. Heute stellen wir Ihnen die neue erweiterte Filterfunktion in der Fahrtenübersicht vor. Ab sofort ist es möglich Fahrten anhand verschiedener Kriterien direkt in der Übersicht zu filtern, sowohl in der Desktop Version als auch in der Smartphone App. Mit wenigen Klicks finden Sie die richtige Fahrt, ohne dass unnötig Zeit verloren geht.

So können Sie die Filter anwenden

Die neue Filterfunktion können Sie auf dem Endgerät Ihrer Wahl nutzen. Je nachdem, ob Sie sich für die Desktop Version oder die Smartphone App des Vimcar Fahrtenbuches entschieden haben, variiert die Bedienung leicht. In beiden Varianten stehen Ihnen jedoch die gleichen Filteroptionen zur Verfügung.

Nach folgenden Kriterien kann gefiltert werden:

  • Zeitraum 
  • Kategorie (Neue Fahrten, Betriebsfahrt, Privatfahrt, Arbeitsweg)
  • Kontakt
  • Adresse
  • Fahrer
  • Anlass
  • Kommentar/Bemerkung

In der Smartphone App

Mit der neuen Filterfunktion können Sie auch von unterwegs unkompliziert nach Fahrten suchen, ganz einfach mit der Smartphone App.

Bildschirmaufnahme der Fahrtenbuch Übersicht

Öffnen Sie hierzu zuerst die Vimcar App und klicken Sie in der linken Seitenleiste auf das Fahrtenbuch. Es öffnet sich die Übersichtsseite des Fahrtenbuches. In der oberen Leiste sehen Sie bereits die Kriterien nach denen gefiltert werden kann.

Bildschirmaufnahme der Filterkategorie Zeitraum

Um einen Filter anzuwenden, klicken Sie einfach auf das entsprechende Kriterium. Es öffnet sich ein weiteres Fenster in dem Sie genauere Angaben machen können. Im Beispiel wurden vergangene Fahrten nach dem Zeitraum gefiltert. Um den Filter zu aktivieren, wählen Sie zuerst den gewünschten Zeitraum aus und drücken danach auf den Button “anwenden”.

Bildschirmaufnahme eines gesetzten Filters

Wurde ein Filter aktiviert, werden automatisch alle Fahrten danach gefiltert. Da in diesem Beispiel der Filter “Zeitraum” verwendet wurde, werden Ihnen nun alle Fahrten der letzten 7 Tage angezeigt.

Bildschirmaufnahme zweier gesetzter Filter

Es ist auch möglich mehrere Filter gleichzeitig zu aktivieren. Hierfür müssen Sie nur ein weiteres Kriterium auswählen und wie bereits beschrieben vorgehen. In diesem Beispiel wurden die Fahrten zusätzlich zum Zeitraum auch nach der Kategorie gefiltert. Alle aktivierten Filter werden dabei in blauer Farbe dargestellt.

Bildschirmaufnahme der Löschung eines Filters

Um die Filterfunktion zurückzusetzen, klicken Sie einfach auf einen blau hinterlegten Filter. In dem nun geöffneten Fenster müssen Sie nun “Filter entfernen” auswählen. Alternativ können Sie alle aktiven Filter aufheben, indem Sie auf das kleine “x” zu Beginn der Filterleiste klicken.

In der Desktop Version

Öffnen Sie in der Desktop Version Ihres Fahrtenbuches die Fahrtenübersichtsseite. Oben rechts finden Sie ein Smybol aus drei Strichen. Mit einem Klick auf das Symbol öffnen Sie die Filterfunktion.

Filterfunktion wird vorgeführt

In den Filteroptionen können Sie nun Ihre Fahrten nach verschiedenen Kriterien filtern: Kategorie, Zeitraum, Kontakt, Anlass, Fahrer, Adresse und sogar Kommentare können als Filteroption benutzt werden.

Filterkategorien werden vorgestellt

Beachten Sie

Es kann sein, dass nur eine bestimmte Anzahl an gefilterten Ergebnissen angezeigt wird, wenn der Filterbereich zu weit gefasst wird. Verwenden Sie mehrere Kriterien, um Ihre Suche einzugrenzen.

Vimcar Fahrtenbuch App für unterwegs 

Sind Sie bereits begeisterter Vimcar Kunde, nutzen das Fahrtenbuch allerdings nur in der Desktop Version? Machen Sie sich die Vorteile der Vimcar App zu Nutzen und führen Sie Ihr Fahrtenbuch ganz einfach von unterwegs. Hier können Sie sich die App kostenlos herunterladen. 

Für Fahrtenbuch Interessierte

Haben wir Ihr Interesse am Vimcar Fahrtenbuch geweckt? Ausführliche Informationen zum Fahrtenbuch finden Sie hier:

Einen Vergleich von elektronischen Fahrtenbüchern finden Sie hier: Elektronisches Fahrtenbuch Vergleich. Eine weiterer Sonderfall ist die Vorgabe der 1 % Methode vom Arbeitgeber. Hier kann trotz dieser Vorgabe, bei Interesse die Fahrtenbuchmethode vom Arbeitnehmer genutzt werden. Hierzu kann ein Antrag auf die Korrektur der Besteuerung des geldwerten Vorteils gestellt werden.

0

Meet our Fleet | The Dashboard Feature

Vimcar’s Product Team certainly pursues great projects. Read this post to find out why our very own Nike and Lisa saw the urgency for the dashboard feature, and why our customers love it already.


Our product focusses on making the lives of Fleet Managers easier on a daily basis. Within our ever-evolving scope of features and services, we offer digital solutions to address some of the key pain points of our primarily SMB Fleet Managers. For example, through our applications, our users can monitor and control all fleet-related costs, such as fuel or maintenance expenses. In addition, they can access our simple vehicle booking system, drivers license checks and even route tracking and optimisation services. With a solution-focussed approach to our product development, we are increasing momentum towards achieving our goal to become the all-in-one solution for Fleet Management.


We sat down with Nike Oberemm and Lisa Burdeniuk from our Product Team recently, to gather some insights about how the team worked together on one of our upcoming feature releases: the Dashboard Feature.

Team Product

We envision the dashboard feature being the most important overview for our Vimcar Fleet users, to feel a sense of control over all admin tasks, such as bookings or cost control, related to their company vehicles.“

– Nike Oberemm

The Idea

With a customer-centric product, we believe that it goes without saying, that our users should have a strong voice to influence our upcoming features. Through recent discussions, polls and customer interviews, our team recognised that our users were looking for a simple dashboard, that they could refer to regularly, in order to quickly and easily monitor all tasks and necessary actions within Vimcar Fleet.

Our Product Team had this feature on their radar for quite some time, as the increasing complexity of our product would demand an orientation point for our users. With the confirmation from research and customer feedback, Nike and Lisa initiated the internal design and development processes for the dashboard feature.

The Process

Below we visualised the development process of the dashboard feature, to show how Nike and Lisa progressed from exploring the customer feedback, to developing a first dashboard prototype. Our Product Team prioritises collaboration, and operates with a cross-functional approach. That being said, although Nike and Lisa were the main drivers behind the dashboard feature, they were also supported by other teams and specialists within Vimcar.

Prozess der Entwicklung


The Prototype

With the final designs and prototype ready, our engineering team is now in the process of building out the feature. In the meantime, we wanted to give you a sneak peak of what the feature will look like! Take a look at this example screen, which shows the odometer being updated within the dashboard feature.

Übersicht Dashboard

With our ambitious plans to scale our SaaS business over the next few years, we are grateful to have a user base that is both willing and eager to share solution-focussed insights and feedback with us. Cheers to Nike and Lisa, and the rest of our driven group of specialists in our Product Team, that continues to prove how innovative thinking and cooperation enables great solutions.


The Team

Das Team Produktentwicklung

Over the past couple of years, our Product Team has grown and evolved rapidly. At the end of 2018, the team consisted of just four full-time team members contributing to the growth and development of Vimcar’s range of products and features. Fast forward to the summer of 2020, and the team size has tripled, with specialists in Product Management, Customer Insights, Design and Quality Assurance. This diverse scope of expertise has enabled Vimcar to make incredible strides in recent years, especially with regards to the features and services we offer our users.

0

Meet our Fleet | Team UK

After nearly 5 years of success in the DACH market, Vimcar set an ambitious goal last summer: to begin our international expansion! We set our sights on the UK as our first target, and were thrilled to see our goals for the expansion come to life, when we landed our first customers, and logged our first official trip in the UK in April.

Übersicht Fleet Geo

First test trips logged in the UK

We recently caught up with our UK Country Manager, Ronald, who shared a bit about why he decided to join Vimcar. In addition, he introduced us to the talented team contributing to our successful growth into the UK. Check out what Ronald had to say below:

Can you tell us a little bit about Team UK?

Team UK will soon have 9 team members, whose primary function is our expansion into the UK market. We have Sam and Meelina, who are producing fantastic content around the value of Fleet Tools and driving prospective clients to our website. We have Laura, who is doing an incredible job ensuring our clients have a successful launch, and are utilising our tools to their full potential. Michael is very efficiently providing new clients with their hardware, as well as supporting them to make payment and from an operational perspective. Then you have Sami, who helps prospective clients to understand the direct benefit to their business of investing in Vimcar services. He will also be joined shortly by Lukasz, Sean and Christabellah. Last and least, you have myself. I spend most of my time asking the rest of the team stupid questions.

What excited you about being the first person to build up the UK operations?

I was most excited by the opportunity to break new ground and try different things, knowing that it would be fully supported by leadership.

As the team continues to grow, what are the most important qualities you are looking for?

I’m always looking for people who are very driven to succeed and eager to try things, learn and grow.

How do you work together with Team DACH?

Team UK is always watching what the DACH team is doing and has done, and we have regular meetings with different functions. We’re very fortunate to have such a great support from them, as well as from marketing, ops, product and tech. Starting this whole project remotely due to Corona has made collaboration one of the most challenging aspects of the last 3 months, and I look forward to things hopefully going back to some semblance of normality.

What is something typical from home that you haven’t found here in Berlin yet?

Deep fried haggis.

Vimcar UK Country Manager (Ronald Clancy)

Ronald Clancy (Country Manager UK)

We are proud to have this team on board, and we look forward to seeing what they will accomplish next. Our teams are continuing to grow, and we are confident that this is just the beginning of a great success story for Vimcar! Meanwhile, If you happen to have recommendations for deep fried haggis in Berlin, please let us know in the comments.